להצטרפות אנא הקלד/י את כתובת הדואר האלקטרוני שברשותך:
התמרה(טרנספורמציה) TRANSFORMATION
עצם מחשבת ההתמרה הינה מחשבה מזרחית לחלוטין, שכן במושג זה מתכוון קוהוט למצב בו משיל הסובייקט מעליו את צורתו הפורמלית ומשעה את זהותו, שאינה רק זהות ביוגרפית אלא גם רגשית וגופנית, כדי להעמיד עצמו ככלי שרת לטובת כינון עצמיותו של אדם אחר.
בנקודה מרכזית זו, נתקלתי פעמים רבות באי הבנה , שלא לומר תרעומת , מצד אנשים המבקשים להכיר ולעבוד בגישתה של פסיכולוגיית העצמי, אך מוצאים אותה דרשנית במידה לא אנושית, בשל היותה מאלצת כביכול את המטפל להקריב עצמו הקרבה בלתי אפשרית, שבהכרח חייבת להתגלגל בסופו של דבר לזיוף צדקני ועמדה בלתי אותנטית.
יש להדגיש: הריקות הבודהיסטית אינה מצב של ריקנות , העדר, או ביטול עצמי. וכאשר אני אומרת שהזולתעצמי מתמיר עצמיותו לכדי מצב של ריקות, איני מתכוונת שהוא חדל חלילה מלהתקיים, או לחילופין שהוא מוחק ומבטל את קיומו שלו מפני קיומו של האחר, בשל היותו חשוב פחות ממנו באופן כלשהו...
אני מבקשת לדבר על תהליך של התכוונות מנטלית ורגשית להימצא קרוב כל האפשר למצב הקיומי כפי שמתארת אותו המחשבה הבודהיסטית, דהיינו כמצב של התהוות מותנית, בה אין לשום פרט קיום נפרד בפני עצמו, וכל דבר מושפע ומשפיע בו זמנית על כינונו של האחר.
הזולתעצמי הינו אם כן התכוונות רצונית להיות במצב קיומי של ריקות , על מנת לכונן באופן אמפתי את עצמיותו של אחר.